Dames 1 wint eerste oefenwedstrijd

Vrijdagavond speelden we onze eerste oefenwedstrijd van het seizoen. Zonder Marjolien en Astrid, maar met een zeskoppig publiek achter ons, moesten we het opnemen tegen LHC 1. LHC begon sterk, snel liep de ploeg uit naar een 1-3 voorsprong. Wij deden gelijk iets terug en vanaf 3-3 namen wij het heft in handen.

Door veel beweging en spelers die instartten, benutten we de ruimte die we kregen – met name in het midden – goed. Via een ruststand van 13-8 liepen we in de tweede helft uit naar een voorsprong van acht doelpunten. Tien minuten voor het einde verslapten we iets en kon LHC tot vijf punten verschil terug komen. Met een eindsprintje vergrootten we het verschil weer en stond er uiteindelijk een eindstand van 28-21 op het bord.

Met deze wedstrijd is ons trainingsweekend officieel begonnen. Morgen starten we in Wesepe met een mysterieuze activiteit. Vervolgens gaan we naar Markelo voor enkele trainingen en daar blijven we ook overnachten. Zondagmiddag sluiten we het weekend af met een oefenwedstrijd tegen DSVD 2 in Deurningen om 14.00 uur.