Peuters en kleuters gaan vrijdag op voor het nijntje Beweegdiploma

Nijntje BeweegdiplomaVrijdag 20 mei kunnen de peuters en kleuters van de afdeling Gymnastiek hun officiële nijntje Beweegdiploma van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie behalen. Deze middag laten de kinderen vanaf 13.30 uur hun gymkunsten zien in de Nieuwe Coers te Wesepe. Er staat dan een groot circuit aan onderdelen in de Nieuwe Coers uitgestald waar de kinderen, onder begeleiding van leidster Inge Wouters, laten zien wat zij het afgelopen seizoen geleerd hebben.

Aan het eind van de middag hopen wij dat alle kinderen hun nijntje Beweegdiploma in ontvangst mogen nemen. Wij hopen dan ook dat er veel publiek aanwezig is om de kinderen aan te moedigen. Voor koffie, thee en ranja wordt gezorgd in de pauze.

Keurmerk Beweegdiploma KNGU

De afdeling Gymnastiek van Sportclub Wesepe is sinds augustus 2014 in het bezit van het Beweegdiploma-keurmerk van de KNGU, waar de bekende kinderheld nijntje de ambassadeur van is. Dit keurmerk geeft onder andere aan dat de Sportclub Wesepe lesgevers heeft die daadwerkelijk peuters en kleuters op een juiste en veilige manier leren hoe ze alle belangrijke vormen van bewegen kunnen leren. Dat doen zij in een leuke sfeer met waarin spelenderwijs leren centraal staat. Dit wordt dan beloond met een Beweegdiploma met nijntje erop.

Met behulp van het Beweegdiploma wil Sportclub Wesepe een stimulans geven aan bewegen op jonge leeftijd nog voordat ze naar de basisschool gaan. Het belang van dit diploma voor de latere sportieve carrière en leefstijl wordt op aansprekende wijze benadrukt. Ook het volgende sportseizoen zal Sportclub Wesepe zich weer in gaan zetten om de peuters en kleuters aan het nijntje Beweegdiploma te helpen!