Jonger en sneller

Een wijs man zei het na afloop treffend: “Lettele was jonger en sneller.” Ik ben bang dat ik hem gelijk moet geven. We hebben de wedstrijd zaterdagavond op uithoudingsvermogen verloren. Bij ons waren de knollen na bijna vijftig minuten op, Lettele kon toen nog gas blijven geven en liep zo uit naar een 30-23 overwinning.

Ons strijdplan hadden we klaar. De tribune in Bathmen zat als vanouds lekker vol. We hadden ons goed warmgelopen in de koude hal. Kortom, wat kon ons nog gebeuren? Lettele, kom maar op! Dachten we… Want de eerste minuten leken nergens op. We hadden boter aan onze handen en de snelheid, overtuiging en handbaltechniek hadden we nog in de tassen laten zitten. Bam, 5-0 achter. De wedstrijd tegen Havas spookte door mijn hoofd. Zouden we weer zo ingemaakt worden? Gelukkig bleek Lettele net als wij niet foutloos. Dankzij hun slordigheden konden we een omslag bewerkstelligen en werd het toch een echte wedstrijd.

Bijna vijftig minuten lang ging de stand gelijk op en was het lastig te voorspellen wie er zou gaan winnen. Zo stond Lettele voor, maar een paar tellen later was dat weer omgekeerd. Ik geloof dat het twaalf minuten voor tijd 21-21 was. En toen was het op bij ons. Bij Lettele helaas niet. Zij bleven hun favoriete snelle tegenaanvallen spelen. Wij deden op dat moment niet veel meer dan toekijken. En daar maakten we onze coach (terecht) niet erg blij mee. Verliezen van Lettele is niet erg – al doet het wel een beetje pijn – ze zijn een goede ploeg. Maar als je bijna de hele wedstrijd mee komt, is het wel ontzettend jammer dat je met zo’n ruime nederlaag naar huis wordt gestuurd.

Dat kan beter en vooral slimmer. Volgende week kunnen we ons revancheren tegen Pacelli. Zij staan trots op de eerste plek. Een onmogelijk opgave, zou je denken, maar daar denken we zelf toch heel anders over. Tegen Pacelli spelen we namelijk meestal erg lekker. Bovendien kennen we de ploeg erg goed en weten we hoe we ze kunnen bestrijden. Zullen we eens voor een verrassing zorgen?

Wees erbij! Zaterdagavond 20.15 uur in de Hooiberg.

En vergeet ook dames 2 niet. Zij spelen om 19.00 uur, eveneens in de Hooiberg, tegen DSC uit Diepenveen. Twee mooie wedstrijden om je zaterdagavond mee te vullen.

Tot zaterdag!

Jolien