Gevaarlijke situatie oversteken Boxbergerweg

Beste leden en ouders van jeugdleden van SC Wesepe. Het nieuwe seizoen staat alweer voor de deur. Sommigen zijn alweer aan het trainen en de komende week start ook de jongste jeugd weer met de training voor het seizoen 2009/2010. Een nieuw seizoen geeft nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden om je weer opnieuw te ontwikkelen en er weer een jaar flink tegenaan te gaan.

We hopen dat iedereen een goede vakantie heeft gehad en dat eenieder weer heelhuids is teruggekeerd van een welverdiende vakantie. Als bestuur van SC Wesepe willen wij u erop attent maken dat wij onze bezorgdheid hebben uitgesproken bij de gemeente m.b.t. de nieuwe verkeerssituatie die is ontstaan na de aanleg van de nieuwe rondweg de N348. Het gaat hierbij om de oversteekplaats voor fietsers over de Boxbergerweg richting de nieuwe villawijk de Hiethaarshoek en vice versa. Wij maken ons met name grote zorgen over de hoge snelheden waarmee wordt gereden over de Boxbergerweg in combinatie met het beperkte uitzicht op de oversteekplaats.

Ook de oversteekplaatsen bij de nieuwe rotonde zien wij zeker niet als een goed alternatief, vooral gezien de hoge snelheden waarmee zowel op de N348 als op de Boxbergerweg gereden wordt. Wij willen u dan ook vragen om rekening te houden met deze gevaarlijke situatie. Kijk zelf goed uit en wijs ook uw kinderen op de gevaarlijke situatie. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat het weer een vrolijk en sportief seizoen gaat worden.

Bestuur SC Wesepe