Goede tijden, slechte tijden bij de volleybal

Hoe is het eigenlijk met de volleybal ? Al een tijdje niks van gehoord … Nou, dat klopt, maar daar komt nu verandering in! Het volleybalseizoen is al weer volop bezig, en het goede nieuws is dat alle drie recreantenteams dit seizoen in de hoogste recreantenpoule spelen.

Het minder goede nieuws is dat alle drie teams strak onderaan staan.

Maar ook wel weer goed nieuws is dat de teams zelf vinden dat ze best goed spelen en eigenlijk meer punten verdiend hebben. Het goede gevoel overheerst nog steeds. En dat is het belangrijkste!

Dan weer iets minder goed nieuws: er zijn dit seizoen, in verhouding met voorgaande seizoenen, veel langdurige blessures. Albert, Linda en Lotte zitten alle drie al een tijdje in de lappenmand, terwijl Marco er net weer uit is. Hopelijk knappen ze allemaal snel weer op.

Goed nieuws: het ligt niet aan de training, want we hebben altijd leerzame, afwisselende en inspirerende trainingen van onze altijd enthousiaste trainster Bieb!

Het is gewoon pech met al die blessures, en als team word je zo wel op de proef gesteld. De tegenstander denkt natuurlijk dat de volleyballers uit Wesepe de kop laten hangen, maar het goede nieuws is dat dit totaal het geval niet is. Elke wedstrijd staan er nog steeds drie gemotiveerde (geïmproviseerde) recreantenteams op het veld, die tot en met het laatste punt volop de strijd aan gaan.

Nog meer goed nieuws: volgende week vrijdag, 10 november, blijven er sowieso drie punten in Wesepe. Dan spelen Mix 1 en Mix 2 om 20.15 uur tegen elkaar in de Nieuwe Coers. Supporters zijn van harte welkom! Om 19.15 uur spelen de dames Recreanten tegen Eefde, ook bij  deze wedstrijd zijn supporters van harte welkom.

Tenslotte nog meer goed nieuws: het ‘jonge’ damesvolleybalteam van SC Wesepe, DS1, staat op de derde plek in hun poule. Erg knap van dit team, dat pas voor het tweede seizoen competitie speelt.

Lijkt het jou ook zo leuk om in één van de recreantenteams te volleyballen. Heb je een beetje balgevoel. Wil je die leuke enthousiaste training van Bieb ook eens echt mee maken? Kom dan gerust een keer kijken op de trainingsavond op dinsdag in de Nieuwe Coers!

Wie weet, tot dinsdag of vrijdag. Dat zou echt goed nieuws zijn!

Betsy